Drama Education for Czech English Teachers in the 1990s – Leah Nancy Gaffen
Leah Nancy Gaffen
Diplomová práce
Drama Education for Czech English Teachers in the 1990s
Dramatická výchova pro české učitele angličtiny v 90. letech 20. století
Anotace:
This thesis provides a historical overview of drama programs for English language teachers in the 1990s in the Czech Republic. It focuses on two projects: the Class Acts Teacher Network and the ELT Drama Network. The Class Acts Teacher Network (1996- 1998) trained teachers to create English plays for an annual festival. The second project, the ELT Drama Network (later known as EDEN) was developed in …víceAbstract:
Tato práce podává historický přehled dramatických programů pro učitele anglického jazyka v 90. letech 20. století v České republice. Zaměřuje se na dva projekty: Class Acts Teacher Network a ELT Drama Network. Projekt Class Acts Teacher Network (1996-1998) připravoval učitele na tvorbu anglických divadelních her pro každoroční festival. Druhý projekt, The ELT Drama Network (později známý jako EDEN …víceKlíčová slova
Slovak drama SIGKlíčová slova
dramatická výchovaKlíčová slova
British Council (Česko)Klíčová slova
90. léta 20. stoletíKlíčová slova
Česká republika
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 11. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18674
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 1. 2024
- Vedoucí: Jaroslav PROVAZNÍK
- Oponent: Roman ČERNÍK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 18. 4. 2024 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program:
Dramatická výchova
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
NATO v 90. letech 20. století
Jan Kohoutek -
Komparace vybraných kapitol středověkých dějin v českých a slovenských dějepisných učebnicích 90. let 20. století
Petr Dvořák
Název
Vložil
Vloženo
Práva