Brain-based learning principles and strategies in lower secondary EFL classes – Bc. Veronika Škrhová
Bc. Veronika Škrhová
Master's thesis
Brain-based learning principles and strategies in lower secondary EFL classes
Brain-based learning principles and strategies in lower secondary EFL classes
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá principy a strategiemi brain-based learning, které se také někdy označuje jako brain-friendly learning, a na jejich aplikaci do výuky angličtiny. Především se zaměřuje na to, jak brain-based learning přistupuje k paměti a mozkové lateralitě,jenž představují dva důležité faktory, které ovlivňují proces učení. Mimoto zkoumá roli emocí v učení a napojení brain-based learning …moreAbstract:
This Diploma Thesis deals with the principles and strategies of brain-based learning, sometimes also referred to as brain-friendly learning, and its application in English lessons. It is primarily focused on how brain-based learning approaches memory and brain lateralization, representing two important factors in learning process. Furthermore, it examines the role of emotions in learning as well as …moreKeywords
brain-based learning brain-friendly teaching memory brain lateralization mnemonics mind maps learning styles theory of multiple intelligences emotions učení založené na mozku brain-friendly vyučování paměť mozková lateralita memotechnické pomůcky myšlenkové mapy učební styly teorie vícenásobné inteligence emoce
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fucx9/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Naděžda Vojtková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Analysing and Supplementing an ELT Course Book in the Light of Howard Gardner's Theory of Multiple Intelligences
Roman Krejčí -
Učení umělých neuronových sítí založené na mikrogenetických a genetických algoritmech a ověření na vysokofrekvenčních finančních datech
Martin Maděra -
Návrh, realizace a zhodnocení celotáborové hry založené na učení zážitkem
Jitka Vaňková -
Predikce vlivu mutací na imunogenicitu proteinů založená na strojovém učení
Dávid Lacko -
Vzdělávání založené na důkazech: přehledová studie
Ondřej Mitrík -
Multimodální zpracování dat a mapování v robotice založené na strojovém učení
Adam Ligocki -
Tvorba metodiky pro využití vybraných edukačních videoher ve výuce dějepisu na středních školách
Oplátková Oplátková -
Teaching vocabulary through mind maps
Karolína Polachová