Jan Krchňák

Master's thesis

Critical success factorst of B2B e-marketplaces’ marketing mix

Kritické faktory úspěchu marketingového mixu B2B elektronických tržišť
Abstract:
B2B elektronická tržiště za dobu své existence ukázala, že umožňují firmám zefektivnit jejich nákupní procesy. S příchodem nových technologií v nedávné době tento fenomén začal znovu nabírat na popularitě. Práce se věnuje zhodnocení modelu marketingového mixu 7P jakožto manažerského nástroje pro dosáhnutí kritických foktorů úspěchu B2B elektronických tržišť. Pomocí sekundárního výzkumu zkoumá, které …more
Abstract:
B2B e-marketplaces have shown their potential to make companies' procurement processes more effective. The phenomenon is gaining a new wave of popularity with recent technological developments. This thesis focuses on assessing the 7Ps marketing mix as a managerial implication to reach the critical success factors of B2B e-marketplaces. It explores the aspects of individual elements' management and …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Andrea Escobar Rios

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94430