Sociální konstrukce holocaustu jako místa paměti a místa samozřejmosti – Mgr. Martina Dobrovolná
Mgr. Martina Dobrovolná
Diplomová práce
Sociální konstrukce holocaustu jako místa paměti a místa samozřejmosti
The social construction of holocaust as a place of memory and a place of selfevidence
Anotace:
Záměrem předkládaného textu bylo představit koncept holocaustu jako postupně vykrystalizovanou kategorii, která vyrostla na podkladě různých kolektivních pamětí a k jejímu významovému ustálení došlo až s odstupem času. S využitím teorie vybraných autorů jsme se pokusili nastínit, jak paměťová práce postupně čelila kulturnímu traumatu, a to jak v případě pachatelů, tak v případě obětí, což jsou hlavní …víceAbstract:
The main purpose of this master thesis was to introduce a concept of holocaust as a gradually crystallized category, which has sprung from the basis of different collective memories and its meanning was fixed only with some distinct lapses of time. Applying theories of selected authors we attempt to outline the work of memory facing culutral trauma, in the case of both, perpetrators and victims, which …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 1. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/h42im/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2012
- Vedoucí: doc. PhDr. Csaba Szaló, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Ing. Radim Marada, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Sociologie / Sociologie
Práce na příbuzné téma
-
Kolektivní trauma v české společnosti po r. 1968 z pohledu deníkové literatury
Martin Tomášek -
Kulturní a sociální trauma
Adriana Zámečníková -
Mediální obraz holokaustu jako kolektivního traumatu: diskurzivní analýza vybraných příběhů přeživších z koncentračního tábora Osvětim
Alice Krejsová -
Transgenerational Transmission of Trauma in J. S. Foer's Everything is Illuminated and D. Horn's The World to Come
Michaela STAŇOVÁ -
Collective Trauma in Art Spiegelman's Graphic Novels Maus and In the Shadow of No Towers
Kristýna PÍPALOVÁ -
Válka v bývalé Jugoslávii v kolektivní paměti místního obyvatelstva.
Vít Kohout -
Podještědí: paměť místa jako inspirační zdroj a vzdělávací obsah ve výuce výtvarné výchovy
Markéta DUDOVÁ -
Zaniklá obec Skoky - paměť místa a proměna krajiny obce vlivem politicko-ekonomických, ekologických a kulturních změn
Dana ŠLAICHOVÁ