Metody výuky odborného předmětu střední školy pro sluchově postižené z pohledu pedagoga se sluchovým postižením – Mgr. David Jorda
Mgr. David Jorda
Bachelor's thesis
Metody výuky odborného předmětu střední školy pro sluchově postižené z pohledu pedagoga se sluchovým postižením
Methods for Teaching a Technical Subject to Secondary-School Students with Hearing Disabilities, from the Perspective of a Teacher with a Hearing Disability
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vytvářením didaktiky a metodiky odbornéhopředmětu pro studenty se sluchovým postižením. Obsahuje pedagogická doporučení, jak přispět k rozvoji osobnosti studentů se sluchovým postižením, k jazykovému a sociálnímu rozvoji a konkrétní podněty, jak zlepšit metody výuky a komunikaci mezi pedagogem, nejen se sluchovým postižením, se studenty se sluchovým postižením.Abstract:
This bachelor´s thesis concerns creating didactics and methodology of a technical subject for hearing impaired students. It contains a pedagogical recommendation for developing the personality, and language and social skills of hearing impaired students. This thesis also offers specific suggestions for improving teaching methods and communication between students with hearing impairments and teachers …moreKeywords
student se sluchovým postižením pedagog se sluchovým postižením odborný předmět protetická technologie metodika odborného předmětu didaktika odborného předmětu komunikace český znakový jazyk kultura neslyšících tlumočník znakového jazyka jazykový vzor kulturní a sociální vzor student with a hearing disabilities teacher with a hearing disabilities technicial subject prosthetic technology methodology of a technical subject didactics of a technical subject communication Czech sign language deaf culture sign language interpreter language pattern cultural and social pattern
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qgu40/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JORDA, David. \textit{Metody výuky odborného předmětu střední školy pro sluchově postižené z pohledu pedagoga se sluchovým postižením}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/p95a9i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Identification of attributes with a high impact on student performance.
Vojtěch Kubín -
Transformations of Speakout Pre-intermediate Student’s Book: supporting students in developing speaking skills with a focus on oral fluency
Magdaléna Kýnová Učíková -
Learning Strategies of a Student with ADHD in One-to-One English Classes
Kristýna Šulová -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
Komunikace a výchova v rodině neslyšících rodičů se slyšícím dítětem a slyšících rodičů s neslyšícím dítětem
Pavla Freitingerová -
Procvičování zaokrouhlování, sčítání a odčítání desetinných čísel prostřednictvím hry Hadi a Žebříky
Eliška Fischerová -
Zpracování teorie a didaktiky hokejbalu a metodiky jeho nácviku na základních a středních školách formou výukového DVD
Miroslav RYCHLÍK -
Vývoj jedince se sluchovým postižením se zaměřením na volbu komunikačního kanálu
Zuzana Bednaříková