Jaroslav ŘÍČAN

Master's thesis

Ne zcela tradiční přístup k výuce první poloviny sedmnáctého století na základní a střední škole

Not exactly a traditional way in teaching the first half of the 17th century in elementary school and secondary school
Abstract:
Hlavním cílem předkládané diplomové práce je vytvořit fungující model tří vyučovacích hodin tematického celku Třicetiletá válka pro základní školu. Z tohoto důvodu autor nejprve seznamuje se současným pojetím didaktiky dějepisu, analyzuje vybrané učebnice a porovnává školní vzdělávací programy. Praktickou část tvoří příprava tří vyučovacích hodin podle moderních trendů ve výuce dějepisu. Následuje …more
Abstract:
The main aim submitted thesis is to make a functional model of three lessons of the thematic ensemble Thirty Year´s War for the basic school. For this reason the author informs about contemporary interpretation of teaching methods of history, he analyses chosen textbooks and compares school educational programs. The practical part is created by preparation of three lessons along modern trends in education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 11. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Josef Märc

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŘÍČAN, Jaroslav. Ne zcela tradiční přístup k výuce první poloviny sedmnáctého století na základní a střední škole. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 10. 11. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty od Philosophy

Master programme / field:
Historical Sciences / Teaching History for Middle School (Single Subject)