Mgr. Kateřina Drábková

Bachelor's thesis

Rozvoj morfologicko-syntaktické roviny u dětí v předškolním věku

Development of morphological-syntactic language level of pre-school children
Abstract:
K tomu, aby bylo dítě dostatečně připraveno na přechod do základního vzdělávání je nutné podporovat jeho duševní pohodu spolu s psychickou zdatností a odolností. Rovněž je zapotřebí maximálně rozvíjet intelekt dítěte, řeč a jazyk a nadále je povzbuzovat v dalším rozvoji, poznání a učení. Je třeba se zaměřit na komunikačně podnětné prostředí a to nejen v mateřské škole a také doma. Velký význam má proto …more
Abstract:
It is essential to encourage the child’s psychic well-being together with psychic capability and resistance in order to the child is prepared for change to the primary schooling. It is also necessary at most develop the child’s intellect, speech and language and keep supporting in subsequent development, understanding and learning. It’s imperative to concentrate on communication inspiring atmosphere …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
  • Reader: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta