Reprezentace mužství v TV reklamě: komparativní analýza (TV Nova vs. Markíza) – Mgr. Alexandra Marčeková
Mgr. Alexandra Marčeková
Bachelor's thesis
Reprezentace mužství v TV reklamě: komparativní analýza (TV Nova vs. Markíza)
Men's representation in TV advertisement: comparative content analysis (TV Nova vs. Markíza)
Abstract:
The subject of interest of this thesis is an analysis of prime time advertisement on commercial TV stations with the highest rating in Slovakia and Czech republic. Research sample was recorded during january in the year 2011 on TV stations Nova and Markíza. The analysis focus on identification media image of manhood in the television spot. It also attempts to compare czech and slovak advertisement …moreAbstract:
Predmetom záujmu tejto bakalárskej práce je analýza reklamných spotov v prime time najsledovanejších komerčných televíznych staníc v Slovenskej a Českej republike. Výskumná vzorka bola nahrávaná počas januára 2011 na televíznych staniciach NOVA a Markíza. Rozbor je zameraný na identifikáciu reklamných mediálnych vyobrazení mužstva. Zároveň sa v tejto oblasti pokúša o komparáciu českej a slovenskej …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xbinm/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Marína Urbániková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MARČEKOVÁ, Alexandra. \textit{Reprezentace mužství v TV reklamě: komparativní analýza (TV Nova vs. Markíza)}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2011. Available from: https://theses.cz/id/pbbafn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
The self-presentation of Instagram influencers and the construction of social media celebrity
Dominika Beneš Kováčová -
Adaptability of Islamic Banking across the EU Regarding Public Lending - – the United Kingdom and the Slovak Republic
Barbora Adamcová -
Obsahová analýza príspevkov na sociálnych sieťach
Anna Mária Puchoňová -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Regional identity: The Role of the Czech Republic and Poland in maintaining Sorbian identity
Maëla BARÇON -
European Identity in the Czech Republic in the Context of the 2008 Economic Crisis
Ľubica Šebeňová -
Komparácia spravodajských relácií TV Markíza a TV JOJ
Janka Langsfeldová