Kateřina Pěničková

Master's thesis

Sběr uživatelských dat za účelem cílení reklamy a vnímání takové reklamy generací Y

User data collecting for the purpose of targeting personalized advertising and the perception of such advertising by generation Y
Abstract:
Diplomová práce se zabývá sběrem informací o uživatelích v prostředí internetu a využitím těchto dat pro personalizovanou reklamu. Jejím hlavním cílem je pomocí empirického výzkumu zjistit, jak generace Y vnímá personalizovanou reklamu, která je cílena na základě získaných uživatelských dat, a to zejména z pohledu etiky, relevantnosti a manipulativnosti. Teoretická část se nejprve věnuje obecně sběru …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the user data collection on the internet and the use of this data for personalized advertising. Its main goal is to use the empirical research to find out how generation Y perceives personalized advertising, which is targeted based on acquired user data, especially in terms of ethics, relevance, and manipulation. The theoretical part explores data collection today and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 9. 2022
  • Supervisor: Tomáš Sigmund
  • Reader: Tomáš Lechner

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86115