Bc. Gabriela ŠLÉGROVÁ

Master's thesis

Teaching of Past Tenses through Repetitive Fairy Tales

Teaching of Past Tenses through Repetitive Fairy Tales
Abstract:
The thesis deals with the use of repetitive fairy tales in teaching English past simple tense to lower secondary learners. The aim of this work was to find out, what the pupils learn from them and to which extend. The research was held in a primary school with the 6th-grade pupils and a qualitative method was used. The results of the research show repetitive fairy tales and rhymes as a suitable additional …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá výukou minulého času v anglickém jazyce u žáků druhého stupně s použitím jednoduchých pohádek. Cílem práce je zjistit, co se žáci díky nim naučí a do jaké míry jsou schopni nově nabyté znalosti aplikovat. Výzkum probíhal na základní škole se žáky 6. třídy a byla použita kvalitativní metoda. Výsledky výzkumu ukazují, že jednoduché pohádky ve výuce anglického jazyka jsou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Libuše Lišková, M.A.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠLÉGROVÁ, Gabriela. Teaching of Past Tenses through Repetitive Fairy Tales. Plzeň, 2015. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/