Markéta BENDOVÁ

Bachelor's thesis

Antropologická reflexe představ učitelů o jejich žácích-cizincích

Anthropological reflection of notions of teachers about their pupils-foreigners
Abstract:
Cílem této práce je popsat postoje a přístupy učitelů vůči jejich žákům-cizincům na základních školách v Plzni, to jak se projevují během vyučování a jakým způsobem jsou mezi učiteli sdílené. Obecně se autorka snaží porozumět, jak učitelé cizince identifikují, charakterizují a vnímají. Součástí práce je také stereotypizace a nálepkování těchto žáků. Toto téma je důležitým předmětem studia, protože …more
Abstract:
The aim of this thesis is to describe attitudes and approaches of teachers at primary schools in Pilsen, the way how they are manifested during classes and with whom teachers share them. In generally, the author tries to understand how teachers identify, characterize and perceive foreigners. The part of the thesis is also stereotyping and labelling of these pupils. This theme is an important subject …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Tomáš Hirt, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BENDOVÁ, Markéta. Antropologická reflexe představ učitelů o jejich žácích-cizincích. Plzeň, 2015. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Bachelor programme / field:
Anthropology / Social and Cultural Anthropology

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.