Bc. Barbora Weszterová

Master's thesis

Entwicklung der symbolischen Kompetenz im DaF-Unterricht anhand des Textes von Philipp Löhle: „Wir sind keine Barbaren!“

Development of symbolic skills in GFL lessons based on the text by Philipp Löhle: "We are not barbarians!"
Abstract:
The diploma thesis deals with the development of symbolic skills in GFL lessons based on the text written by Philip Löhle: "We are not barbarians!". The main goal is to create a didactization for a project-week and to implement proposed teaching sequences in distance education. In the first part, the theoretical background of the concept of symbolic competence is brought closer: curricular requirements …viac
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá rozvojom symbolickej kompetencie vo výuke nemčiny ako cudzieho jazyka, a to na základe práce s textom od Philippa Löhleho: „Wir sind keine Barbaren!“. Hlavným cieľom je vypracovať didaktizáciu pre projektový týždeň a navrhnuté vyučovacie sekvencie dištančnej výuky následne aj implementovať v praxi. V prvej časti je priblížené teoretické pozadie konceptu symbolickej kompetencie …viac
 
 
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 7. 2020

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 9. 9. 2020
  • Vedúci: Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
  • Oponent: BA Johannes Benjamin Köck, MA

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature

Práce na příbuzné téma