Entwicklung der symbolischen Kompetenz im DaF-Unterricht anhand des Textes von Philipp Löhle: „Wir sind keine Barbaren!“ – Bc. Barbora Weszterová
Bc. Barbora Weszterová
Master's thesis
Entwicklung der symbolischen Kompetenz im DaF-Unterricht anhand des Textes von Philipp Löhle: „Wir sind keine Barbaren!“
Development of symbolic skills in GFL lessons based on the text by Philipp Löhle: "We are not barbarians!"
Abstract:
The diploma thesis deals with the development of symbolic skills in GFL lessons based on the text written by Philip Löhle: "We are not barbarians!". The main goal is to create a didactization for a project-week and to implement proposed teaching sequences in distance education. In the first part, the theoretical background of the concept of symbolic competence is brought closer: curricular requirements …viacAbstract:
Diplomová práca sa zaoberá rozvojom symbolickej kompetencie vo výuke nemčiny ako cudzieho jazyka, a to na základe práce s textom od Philippa Löhleho: „Wir sind keine Barbaren!“. Hlavným cieľom je vypracovať didaktizáciu pre projektový týždeň a navrhnuté vyučovacie sekvencie dištančnej výuky následne aj implementovať v praxi. V prvej časti je priblížené teoretické pozadie konceptu symbolickej kompetencie …viacKľúčové slová
symbolická kompetencia projektová výuka dištančné vyučovanie literatúra divadelná hra utečenec cudzosť tvorenie významov symbolic competence project-based learning distance education literature play refugee foreignness meanings creation symbolische Kompetenz Projektunterricht Distanzlehre Literatur Drama Flüchtling Fremdheit Bedeutungsbildung Philipp Löhle
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 7. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/d64ja/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2020
- Vedúci: Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
- Oponent: BA Johannes Benjamin Köck, MA
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
WESZTEROVÁ, Barbora. \textit{Entwicklung der symbolischen Kompetenz im DaF-Unterricht anhand des Textes von Philipp Löhle: „Wir sind keine Barbaren!“}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/pd49u9/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature