Reality show: mediatizace, marketizace a celebritizace – Bc. Tereza Spilková
Bc. Tereza Spilková
Bachelor's thesis
Reality show: mediatizace, marketizace a celebritizace
Reality Shows: Mediatization, Marketization and Celebritization
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na specifický televizní pořad Robinsonův ostrov. Zjišťuje, jak medializace a marketizace změnila životy soutěžících. Specifikuje využívané marketingové nástroje pořadu. Obsahuje analýzu pořadu, která blíže přiblíží propagační strategii pořadu a rozhovory, které ukáží určité změny v životech soutěžících.Abstract:
The bachelor thesis focuses on a specific television program Robinsonův ostrov. Finds out how media and marketing has changed the lives of competitors. Specifies the marketing tools used by the show. It contains an analysis of the show, which will bring a closer look at the promotional strategy of the show and interviews that will show certain changes in the lives of the contestants.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/g01pd/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2020
- Supervisor: Mgr. Zdeněk Sloboda
- Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Manipulace, dezinformace a chyby v televizním zpravodajství
Jitka Ziková -
Jazykové techniky manipulace v reklamě.
Ekaterina MALYSHEVA -
Kvalita a objektivita informací v médiích: pravda versus manipulace a dezinformace
Gabriela Boháčková