Ing. Roman Diviš

Doctoral thesis

Metodika určování propustnosti kolejišť železničních stanic s podporou počítačové simulace

Methodology for determining the capacity of railway stations using computer simulation
Abstract:
Železniční doprava představuje jeden ze základních způsobů dopravy osob a zboží. Infrastruktura železnice je restriktivnější a omezenější (než je tomu např. u infrastruktury automobilové dopravy) a případné technické problémy na zařízeních či přetížení části infrastruktury mohou negativně ovlivnit mnoho vlaků na železnici. Techniky určování kapacity na železnici slouží k analýze a vyhodnocení, jakou …more
Abstract:
Rail transport is one of the basic modes of transport of people and goods. The railway infrastructure is more restrictive and limited (than, for example, in the case of road transport infrastructure) and possible technical problems on equipment or overload of part of the infrastructure can negatively affect many trains on the railway. Techniques for determining the railway capacity are used to analyse …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 8. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Ing. Antonín Kavička, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Diviš, Roman. Metodika určování propustnosti kolejišť železničních stanic s podporou počítačové simulace. Pardubice, 2020. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatiky