Bc. Tadeáš Adamjak

Master's thesis

Princip nedostatku a jeho využití v marketingové komunikaci

The Scarcity Principle and its Utilization in Marketing Communication
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je preskúmať, ako princíp nedostatku ovplyvňuje spotrebiteľské správanie, aké faktory určujú účinnosť taktiky nedostatku a ako sa táto taktika využívajú v marketingovej komunikácii.
Abstract:
The aim of the thesis is to examine how the scarcity principle influences consumer behaviour, what factors determine the effectiveness of scarcity tactics and how these tactics are used in marketing communication.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Michal Stránský, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Adamjak, Tadeáš. Princip nedostatku a jeho využití v marketingové komunikaci. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Marketingová komunikace / Marketing Communications