Bc. Kieu Anh TRAN
Bachelor's thesis
Product placement v jihokorejské televizi
Product Placement in South Korean Television
Abstract:
Záměrem této bakalářské práce je obecně představit product placement jako nástroj marketingové činnosti, což zahrnuje jeho definici, vývoj, členění a možnou problematiku. Dále si také klade za cíl přiblížit situaci jihokorejské televize a výskyt product placementu v ní. K tomu využívá historický rozvoj televizního vysílání v Korejské republice, zákony spojené s vysíláním reklam a popis fenoménu Hallyu …moreAbstract:
This thesis opens with a a brief introduction to marketing and then it deals with product placement in general. It is concerned with the definition, division and historical development of product placement. The goal of this thesis was to describe South Korean television and its usage of product placement. To achieve this it draws from the development of television broadcasting in South Korea, contemporary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Martin Šturdík, M.A.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
TRAN, Kieu Anh. Product placement v jihokorejské televizi. Olomouc, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Korean for Business
Theses on a related topic
-
Pohádky v pohádce - Sémiotická analýza pohádek v Kdramatu „Psycho But it’s Okay“
Thanh Nhan Phan -
Historická analýza vzestupu a expanze korejské populární kultury na západě
Pavla Girardová de Villars
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Theses pfa1jp pfa1jp/2
2/5/2019