Teaching English as a second language at a Montessori school – Bc. Marie Šimková
Bc. Marie Šimková
Diplomová práce
Teaching English as a second language at a Montessori school
Teaching English as a second language at a Montessori school
Anotace:
Tato práce se zabývá výukou angličtiny jakožto druhého jazyka v prostředí Montessori školy. Teoretická část práce obsahuje shrnutí principů Montessori pedagogiky a jejich aplikaci na výuku jazyků, včetně průzkumu osvojování druhého jazyka. Praktická část práce zahrnuje pozorování výuky angličtiny v Montessori prostředí, analýzu relevantních dokumentů a tvorbu výukových materiálů specificky upravených …víceAbstract:
This thesis explores the teaching of English as a second language in a Montessori school environment. The theoretical part of the thesis provides a summary of the Montessori teaching principles and their application to language teaching, including an examination of second language acquisition. The practical part of the thesis involves observing English lessons in Montessori environment, analysing relevant …víceKeywords
Montessori Method Montessori materials The Language Development The Four Planes of Development Second Language Acquisition English language teaching in the environment of Czech Montessori schools Montessori metoda Montessori materiály vývoj jazyka čtyři roviny vývoje osvojování druhého jazyka výuka anglického jazyka v prostředí českých Montessori škol
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zj17r/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Oponent: M.A. Ailsa Marion Randall
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová -
Intermediaries' liability in the online provision of services in light of the upcoming EU law reform in the sector: legal issues in view of illegal content removal
Jacob ESPEJO ROSA -
Vector of information: Theoretical concept and its use to mitigate the negative impact of filter bubbles in spreading disinformation in the online environment
Petr Ulrich