Zuzana STAŠKOVÁ

Bachelor's thesis

Agenda setting a prezidentská kampaň v USA 2012

Agenda setting and the U.S. presidential campaign in 2012
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na vliv agendy setting v prezidentské kampani ve Spojených státech v roce 2012. Za cíl si kladla ověřit korelovanost agend sledovaných subjektů. Za sledované subjekty byli vybráni kandidáti Barack Obama a Mitt Romney a deníky The New York Times, The Wall Street Journal a USA Today. Získaná data byla analyzována pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Korelovanost agend všech tří …more
Abstract:
Agenda setting, which is concerned on the influence between the media, the public and the political agenda has been frequently studied in recent studies. Quantitative content analysis is usually used to analyze this influence. The aim of this thesis is to determine agenda setting in context of the U. S. presidential campaign in 2012. Two presidential candidates Barack Obama and Mitt Romney were chosen …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Petr Bouška

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

STAŠKOVÁ, Zuzana. Agenda setting a prezidentská kampaň v USA 2012. Plzeň, 2013. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická