Agenda setting a prezidentská kampaň v USA 2012 – Zuzana STAŠKOVÁ
Zuzana STAŠKOVÁ
Bachelor's thesis
Agenda setting a prezidentská kampaň v USA 2012
Agenda setting and the U.S. presidential campaign in 2012
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na vliv agendy setting v prezidentské kampani ve Spojených státech v roce 2012. Za cíl si kladla ověřit korelovanost agend sledovaných subjektů. Za sledované subjekty byli vybráni kandidáti Barack Obama a Mitt Romney a deníky The New York Times, The Wall Street Journal a USA Today. Získaná data byla analyzována pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Korelovanost agend všech tří …moreAbstract:
Agenda setting, which is concerned on the influence between the media, the public and the political agenda has been frequently studied in recent studies. Quantitative content analysis is usually used to analyze this influence. The aim of this thesis is to determine agenda setting in context of the U. S. presidential campaign in 2012. Two presidential candidates Barack Obama and Mitt Romney were chosen …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Petr Bouška
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
STAŠKOVÁ, Zuzana. Agenda setting a prezidentská kampaň v USA 2012. Plzeň, 2013. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáUniversity of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
International Regional Studies / International Relations - British and American Studies
Theses on a related topic
-
The Occupy Wall Street Movement in the Context of the Economic Situation in the USA
Andrea TOPINKOVÁ -
Social Consequences of the Wall Street Crash on 1930's America
Barbora Hanáková -
Komparace mediálního obrazu zdravotního stavu Hillary Clinton v denících The New York Times a The Wall Street Journal v období od 11.9. 2016 do konce volební kampaně
Martina JIROUŠOVÁ -
Komparace mediálního obrazu zdravotního stavu Hillary Clinton v denících The New York Times a The Wall Street Journal v období od 11.9. 2016 do konce volební kampaně
Martina JIROUŠOVÁ -
Dva mediální obrazy konstrukce rizika prasečí chřipky (The Times vs. MF Dnes)
Tereza Knířová -
Mediální obraz českého předsednictví v Radě EU: obsahová analýza mediální reprezentace (MFDnes, Právo, The Times, The Guardian)
Jana Srnková Hotová -
Prezidentské voľby v USA 2012: Analýza financovania volebných kampaní Mitta Romneyho a Baracka Obamu
Michal Holič