Nejčastější kázeňské problémy ve školách z pohledu učitelů a možnosti jejich řešení – Bc. Iva Linhartová
Bc. Iva Linhartová
Master's thesis
Nejčastější kázeňské problémy ve školách z pohledu učitelů a možnosti jejich řešení
The most frequent discipline problems in schools from the perspective of teachers and their potential solutions
Abstract:
Diplomová práce pojednává o nejčastějších kázeňských problémech na základní škole praktické z pohledu samotných pedagogů. Teoretická část práce nastiňuje, co si lze pod pojmem kázeň představit a jaké jsou nejčastější příčiny nekázně. Dále uvádí možnosti udržení kázně ve třídě a zmiňuje nejčastější kázeňské problémy žáků, se kterými se pedagogové setkávají. Praktická část práce mapuje názory samotných …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on the most frequent discipline problems on the basic practical schools from the teacher’s point of view. The theoretical part handles what can be considered as a discipline problem and what are the most common sources. The thesis displays ways how to keep discipline in a class. The most frequent discipline problems noted by teachers are pointed. Practical part of this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ovsbn/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2011
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LINHARTOVÁ, Iva. \textit{Nejčastější kázeňské problémy ve školách z pohledu učitelů a možnosti jejich řešení}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/phmqfk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Sekundární prevence kázeňských problémů na 2. stupni základních škol z pohledu školního psychologa a metodika prevence
Tereza Julišová -
Volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ jako prevence kázeňských problémů ve škole
Lucie POŠUSTOVÁ -
Přístup učitele k řešení kázeňských problémů na středních odborných školách
Renata Poláková -
Přístup učitele k řešení kázeňských problémů
Kateřina Smékalová -
Designing solutions to solve Bootstrap entrepreneurship problems. A case study of Tropikana
Daniel Felipe Loaiza Perez -
Kázeňské problémy na 2. stupni ZŠ při prezenční a distanční výuce
Adéla Metelková -
Kázeňské problémy z pohledu budoucích absolventů Učitelství pro 1.stupeň ZŠ
Jana Tomšíková -
Kázeňské přestupky u nadaných žáků prvního stupně ZŠ ve Zlínském kraji
Tereza Homolová