Ověření testu pracovní paměti Corsi u českých dětí – Adéla VINCOUROVÁ
Adéla VINCOUROVÁ
Bachelor's thesis
Ověření testu pracovní paměti Corsi u českých dětí
Problematika zrakově prostorové paměti u dětí mladšího školního věku
Verification of the Corsi work memory test of Czech children
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je ověření pracovní paměti pomocí testu CORSI u vybrané skupiny školních dětí ve věku 10 až 12 let. V práci se zabývám teorií pracovní paměti u dětí z pohledu psychologie a neurovědy. V praktické části se věnuji způsobům testování a prezentuji testovaná data získaná z terénu od skupiny školních dětí ve věku 10 až 12 let. Uvedená data ukazují, že větší část dětí netrpí …moreAbstract:
The subject of this bachelor thesis is the research for working memory using the Corsi test in selected groups of school children aged 10 to 12 years. In my work I deal with the theory of working memory of view of psychology and neuroscience. Obtaining field data from groups of school children aged 10 to 12. The data shows that most of the children do not suffer of working memory deficit.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 12. 2020
Thesis defence
- Supervisor: prof. PaedDr. Rudolf Psotta, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VINCOUROVÁ, Adéla. Ověření testu pracovní paměti Corsi u českých dětí. Olomouc, 2020. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Fakulta tělesné kultury
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Fakulta tělesné kulturyPalacký University Olomouc
Faculty of Physical CultureBachelor programme / field:
Physical Education and Sports / Adapted Physical Activities
Theses on a related topic
-
Pracovní paměť
Veronika NAGYOVÁ -
Hodnocení pracovní paměti u skupiny dětí ve věku 10 až 12 let pomocí Corsi testu
Adéla VINCOUROVÁ -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights