Daniel Novák

Bachelor's thesis

Virtuální spotřeba: Proč lidé nakupují kosmetické virtuální předměty?

Virtual Consumption: Why Do People Buy Virtual Cosmetic Items?
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá faktory, které ovlivňují spotřebitelovo chování při nákupu virtuálních kosmetických statků. Konkrétně práce zjišťuje roli tří spotřebních motivací vedoucích ke spotřebě za účelem zisku společenského statusu: Veblenův efekt, stádový efekt a hédonický efekt. Kromě těchto motivací práce zkoumá roli impulzivního nakupování a zda jsou spotřebitelé ve virtuálních ekonomikách ovlivněni …more
Abstract:
The thesis studies the determinants of consumers’ behavior while buying virtual cosmetic goods. It examines the motivations that underlie status-oriented consumption: Veblen effect, bandwagon effect and hedonic effect. Besides these three motivations, the thesis explores the role of impulsive shopping in the virtual economies and the possible effect of altruistic motives. The hypotheses regarding the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2019
  • Supervisor: Petr Špecián
  • Reader: Lukáš Augustin Máslo

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75537