Komunikace mezi učitelkou a žáky ve věkově smíšené třídě mateřské školy – Mgr. Denisa Malá
Mgr. Denisa Malá
Bachelor's thesis
Komunikace mezi učitelkou a žáky ve věkově smíšené třídě mateřské školy
The communication between the teacher and pupils in mixed-age kindergarten class
Abstract:
Tématem bakalářské práce je Komunikace učitelky s žáky ve věkově smíšené třídě MŠ. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a empirickou. V první z nich se zabývám vymezením teorie, která je potřebná k lepšímu porozumění danému tématu. Věnuji se charakteristice mateřské školy jako instituce, osobnosti učitelky (z hlediska profesních kompetencí i práce s dětmi) a také vývojové charakteristice dítěte …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis is to map the communication between the teacher and pupils in mixed-age kindergarten class. Thesis is divided into two main parts – the theoretical and empiric one. In the first part I focus on specifying theory needed in order to make the topic clear. I also focus on characterization of the kindergarten as an institution, teacher as a competent person and developmental …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s6oal/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Karolína Fricová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Věkově heterogenní složení tříd perspektivou učitelů mateřských škol
Nikola Velebová -
Příprava a organizace výuky matematiky ve věkově smíšené třídě
Barbora BECHYŇOVÁ -
Sociální klima věkově smíšené třídy v mateřské škole
Zuzana FÖLDESIOVÁ -
Pohybové činnosti ve věkově smíšených třídách v mateřské škole
Lucie Malá -
Výhody věkově smíšených tříd v MŠ
Markéta Svobodová -
Specifika komunikace při výuce ve věkově smíšených třídách z pohledu pedagoga
Denisa Urbánková -
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová -
Communication Mix of Specified Company
Martina Adamcová