Značky původu a kvality v ČR pohledem spotřebitele – Bc. Martina Hejnová
Bc. Martina Hejnová
Master's thesis
Značky původu a kvality v ČR pohledem spotřebitele
Marks of origin and quality from a consumer perspective in the Czech republic
Abstract:
Diplomová práce na téma „Značky původu a kvality v ČR pohledem spotřebitele“ se zabývá významností značek původu a kvality u potravin při nákupním rozhodování spotřebitelů na českém trhu. Cílem této práce je zhodnocení obecného postoje spotřebitelů k vybraným značkám původu a kvality. Konkrétně k Regionální potravině, Klase, Chráněnému zeměpisnému označení a BIO. Teoretická část práce definuje jednotlivé …moreAbstract:
The diploma thesis on „Marks of origin and quality from a consumer perspective in the Czech republic” deals with the significance of the marks of origin and quality during the consumer’s purchasing decision making of foodstuffs on the Czech market. The aim of this thesis is to evaluate the consumer’s general attitude to the chosen marks of origin and quality. Specifically for marks Regional foodstuffs …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Stanislav Rojík, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HEJNOVÁ, Martina. \textit{Značky původu a kvality v ČR pohledem spotřebitele}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2019. Available from: https://theses.cz/id/pnwgoq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Nákupní chování spotřebitelů v souvislosti s vybranou značkou
Markéta Dömeová -
Vliv privátních značek na nákupní chování spotřebitele generace Z
Tereza Bagarová -
Vliv značky na nákupní chování spotřebitelů
Šárka VALČÍKOVÁ -
Vybrané značky kvality potravin a jejich vliv na nákupní chování spotřebitelů v ČR
Helena Jelena Perković -
Vliv značky zdravé výživy na nákupní chování zákazníků
Kristýna KÁROVÁ -
Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele vůči značce Felix
Thi Kim Anh Nguyenová -
Vliv instore komunikace značek na nákupní chování spotřebitele
Tomáš Děd -
Vliv vnímání značek kvality a původu potravin na nákupní chování spotřebitelů
Jitka Hamáčková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights