Bc. Lukáš Jaro

Master's thesis

Vliv sociálních sítí na chování spotřebitele

Influence of social networks on the behaviour of consumers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem sociálních sítí na chování spotřebitele. Definuje spotřebitele, faktory ovlivňující jeho nákupní chování a následně se zabývá samotnými sociálními sítěmi. Vysvětluje, jaké jsou druhy sociálních sítí, porovnává je mezi sebou a říká, jakým způsobem mohou na nich firmy komunikovat a propagovat své produkty a služby. V neposlední řadě práce rozebírá demografii jednotlivých …more
Abstract:
This master’s dissertation discusses the influence of social networks on the behaviour of consumers. It defines the consumer, factors that affect the buyer‘s decision process and subsequently focuses on social networks as such. It explains the various types, compares them with each other and addresses how can companies use them to promote and communicate their services and products. Last but not least …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2014
  • Supervisor: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze