Interkulturní výzkum v imerzivní virtuální realitě: možnosti využití eyetrackingu – Bc. Jan Fitz
Bc. Jan Fitz
Bachelor's thesis
Interkulturní výzkum v imerzivní virtuální realitě: možnosti využití eyetrackingu
Cross-Cultural Research in Immersive Virtual Reality: Possibilities of Eyetracking Usage
Abstract:
Bakalářská práce se v několika úrovních věnuje problematice interkulturního výzkumu v oblasti odlišností v kognitivních stylech a vnímání v případě, kdy jsou jedincům předkládány vizuální stimuly formou imerzivní virtuální reality. Práce teoreticky vysvětluje základní principy a druhy odlišných kognitivních stylů a rozdílnosti v distribuci pozornosti mezi západní a východní populační skupinou. Zároveň …moreAbstract:
The bachelor thesis on several levels deals with the issue of intercultural research in the area of differences in cognitive styles and perception by visual stimuli presented in the form of immersive virtual reality. The work theoretically explains the basic principles and types of different cognitive styles and differences in the distribution of attention between western and eastern population. It …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vd6vt/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
- Reader: Mgr. Bc. Pavel Ugwitz
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Some Cross-Cultural Differences within the EU and Compared to Some of Their Business Partners (from Turkey and Other Countries)
Jarmila Grígelová -
Interkulturní rozdíly ve zrakovém vnímání
Jiří Čeněk -
Virtuální realita jako prostředek kartografické komunikace
Ondřej Kvarda -
Rozšířená realita a možnosti jejího využití v podmínkách firmy.
Kristýna Dvořáčková -
Translators' Approach to the Text with Regard to Field Dependence and Independence Cognitive Styles
Kamila Zásmětová -
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
Unity Toolkit for 3D Scene Recording and Reconstruction
Ján Popeláš -
Vývoj hry v Unity 3D
Martin Hotovec