Classroom Community and Hidden Curriculum in English Language Classes – Bc. Romana Velecká
Bc. Romana Velecká
Bachelor's thesis
Classroom Community and Hidden Curriculum in English Language Classes
Classroom Community and Hidden Curriculum in English Language Classes
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá skrytým kurikulem a jeho vlivem na výuku anglického jazyka. Teoretická část práce se zabývá definicí pojmu skryté kurikulum. Jakým způsobem návyky, hodnoty, postoje a sociální interakce ovlivňují edukační proces. Pozornost je zaměřena zejména na upevnění sociální komunity ve třídě. Práce se také zabývá otázkou fungujícího třídního managementu, který je jedním z předpokladů …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the hidden curriculum and its impact on English language teaching. The theoretical part focuses on defining the hidden curriculum and how habits, values, attitudes and social interactions affect educational process. The attention is devoted to the importance of building social community in the classroom. The thesis also deals with the issue of effective classroom management …moreKeywords
school curriculum hidden curriculum teacher-student relationship student-student relationship teacher-parent relationship classroom management punishment reward motivation order discipline problem solving English language teaching školní kurikulum skryté kurikulum vztah mezi učitelem a žákem vztah mezi žákem a žákem vztah mezi učitelem a rodičem třídní management odměna trest motivace pořádek disciplína řešení problemů výuka anglického jazyka
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x8sfo/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
- Reader: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Vztah mezi učitelem a žákem na waldorfské a klasické základní škole
Berenika Lipková -
Vztah mezi subjektivně vnímanou sociální oblíbeností ve třídě a akademickým úspěchem
Barbora Borková -
Vztah mezi vnímaným přístupem učitele a copingovými strategiemi, seberegulovaným učením a akademickým výkonem u studentů středních škol
Eliška Ročková -
Respektující vztah mezi učitelem a žákem
Jana Škodová -
Respektující vztah mezi učitelem a žákem
Daniel Vydra -
Respektující vztah mezi učitelem a žákem
Silvie Frolová -
Respektující vztah mezi učitelem a žákem
Simona Štrbáková -
Problémové vztahy mezi učiteli a rodiči žáků prvního stupně základní školy očima učitelů
Žďárská Žďárská