Lexical Features of Social Media Discourse – Kryštof Halámka
Kryštof Halámka
Bakalářská práce
Lexical Features of Social Media Discourse
Lexical Features of Social Media Discourse
Abstract:
This bachelor thesis deals with the use of non-standard lexical features on popular social media. The paper describes several issues related to social media discourse, the effects of language informality and spoken language on it, as well as the non-standard lexical features in detail. The analytical part of the thesis focuses on the use of specific non-standard lexical features, on the frequency of …víceAbstract:
Tato práce pojednává o využití nestandardních lexikálních rysů jazyka sociálních sítí. V teoretické části je popisováno několik témat týkajících se jazyka sociálních sítí, vlivů nízké míry jazykové formality a mluveného jazyka, které na jazyk sociálních sítí působí; dále jsou podrobně rozepsány jednotlivé nestandardní prvky a jejich funkce. Praktická část práce, tvořená analýzou se zabývá využitím …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 6. 2018
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Halámka, Kryštof. Lexical Features of Social Media Discourse. Pardubice, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk pro odbornou praxi
Práce na příbuzné téma
-
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Multilingual communication on social media
Petra Svobodová -
Marketing Communication of Football Clubs through Social Media
Amal Devassy -
Social Media as a Tool of Communication Strategy
Shakhlo Strouthou -
Social media campaign
Ivan Komlenović -
Social media communication
Olugbenga Ayodeji Tanimomo -
Pop Music Fan Cultures in the Pre-Internet and Internet Era: A Diachronic Comparative Study
Tereza Novotná -
Internet and Non-Internet Sources for Decision Making in Choosing Hospitality and Tourism Products
Jana Nemčková