Teorie sítí a sociální média – Bc. Veronika Janoušková
Bc. Veronika Janoušková
Bakalářská práce
Teorie sítí a sociální média
Network theory and social media
Anotace:
Bakalářská práce „Teorie sítí a sociální média“ popisuje a charakterizuje sociální média z hlediska teorie sítí. Zabývá se otázkami, které vyplývají ze sociálních médií, jako je bezpečnost a ochrana soukromí uživatelů. V práci jsou monitorovány sociální sítě Facebook, Twitter a Myspace, u kterých jsou tato kritéria sledována. Dalším aspektem týkající se sociálních médií jsou stupně odloučení, které …víceAbstract:
Bachelor thesis „Network theory and social media“ describes and characterizes the social media in terms of network theory. It deals with issues that arise from social media, such as security and privacy of users. The thesis monitored social networks as Facebook, Twitter and Myspace which are monitored with these criteria. Another aspect of social media are the degrees of separation that are analyzed …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cb0tu/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2012
- Vedoucí: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Informační studia a knihovnictví / Informační studia a knihovnictví
Práce na příbuzné téma
-
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
The Dynamics of Sustainable Energy Transitions in Road Transport: A Case Study Using Actor-Network Theory
Colin Kimbrell -
Psychotherapy in the complexity paradigm: uncovering the power of network analysis in clinical samples
Adam Klocek -
Hydrogen mobility in urban public transport. A case study of public transport in Ostrava through the lens of Multi-Level Perspective and ActorNetwork Theory
Ladislav Miština -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
A Sociolinguistic Analysis of Ventriloquism on Social Media: a #Doggo-Speak
Katarína Halásová