Bc. Pecina Pecina

Bachelor's thesis

Vnímání regionálního značení spotřebiteli

Regional brands and their perception by consumers
Abstract:
Tato práce se zabývá regionálními značkami, které sdružuje Asociace regionálních značek. Cílem této práce je zjistit současný stav regionálního značení a navrhnout možností zlepšení. Práce je zaměřena především na regionální značku Opavské Slezsko regionální produkt®. První kapitola obsahuje teoretické informace ohledně marketingu, značky, regionálního značení a ochranného značení. V druhé kapitole …more
Abstract:
This thesis deals with regional brands brought together by the Association of Regional Brands. The aim of this thesis is to find out the current state of regional branding and suggest possibilities for improvement. This thesis is focused mainly on the regional brand Opava Silesia Regional Product®. The first chapter contains theoretical information about marketing, branding, regional branding and trademark …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2022
  • Supervisor: Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Silesian University in Opava

School of Business Administration in Karvina

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management