Bc. Pecina Pecina
Bachelor's thesis
Vnímání regionálního značení spotřebiteli
Regional brands and their perception by consumers
Abstract:
Tato práce se zabývá regionálními značkami, které sdružuje Asociace regionálních značek. Cílem této práce je zjistit současný stav regionálního značení a navrhnout možností zlepšení. Práce je zaměřena především na regionální značku Opavské Slezsko regionální produkt®. První kapitola obsahuje teoretické informace ohledně marketingu, značky, regionálního značení a ochranného značení. V druhé kapitole …moreAbstract:
This thesis deals with regional brands brought together by the Association of Regional Brands. The aim of this thesis is to find out the current state of regional branding and suggest possibilities for improvement. This thesis is focused mainly on the regional brand Opava Silesia Regional Product®. The first chapter contains theoretical information about marketing, branding, regional branding and trademark …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2022
Identifier:
https://is.slu.cz/th/tqz6n/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2022
- Supervisor: Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaBachelor programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Vnímání regionálního značení spotřebiteli
Edith Rohelová -
Vnímání regionálního značení spotřebiteli
Hana Jindrová Paluchová -
Regionální značky a jejich vnímání spotřebiteli
Kateřina Švábíková -
Vnímání regionálních značek spotřebiteli
Kamila POKORNÁ -
Regionální gastronomie a regionální produkty a jejich využití v cestovním ruchu
Michal Brandl -
Vnímání regionálního značení spotřebiteli
Edith Rohelová -
Vnímání regionálního značení spotřebiteli
Hana Jindrová Paluchová -
Přínosy značení Vysočina regionální produkt
Ivana Raková