Analýza sociální reklamy některé státní instituce – Bc. Jitka Wernerová
Bc. Jitka Wernerová
Diplomová práce
Analýza sociální reklamy některé státní instituce
Analysis Of The Social Advertising Of A State Institution
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na téma sociální reklama. Jedná se o komunikační prostředek, který upozorňuje na společenské problémy. Působením na emoce se snaží dosáhnout změny chování a postoje cílové skupiny a tím tak dosáhnout celospolečenského zisku. Teoretická část definuje pojmy jako je sociální reklama nebo sociální marketing. Zaměřuje se na rozdíly mezi komerční a nekomerční reklamou. Popisuje …víceAbstract:
The Diploma thesis focuses on the topic of social advertising. It is a communication tool which brings attention to social problems. Emotionally involved advertising is trying to achieve changes in behavior and attitudes of the target group and thereby reach the society-wide profit. The theoretical part defines terms such as social advertising and social marketing. It focuses on the differences between …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/a5u0z/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2013
- Vedoucí: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Oponent: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
The use and impact of advertising in social campaigns
Sanaa Nabil Ali -
Consumer Attitudes Towards Social Media Advertising
Ornella Kim Buxbaum -
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Viktorie BALONOVÁ -
Discourse Analysis of Health and Social Advertising
Iveta Danišová -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl -
A Project to Implement Social Media Marketing for Supercool Star Technical Services LLC, Dubai
Muhammed Riyas Thoyadantakath Panakunnummal