Bc. Milan Zvára

Master's thesis

Facebook jako nástroj marketingové komunikace

Facebook as a tool for marketing communication
Abstract:
Tato práce se věnuje novému internetovému fenoménu – sociální síti Facebook. Nezaměřuje se však na její používání z hlediska běžného uživatele a její efekt na společnost a vztahy mezi lidmi, nýbrž výhradně na možnosti jejího využití v marketingu. V první části práce popisuji východiska a změny, které jsou v oblasti online marketingu aktuální a jsou úzce spjaty s rozvojem reklamy na Facebooku. Dále …more
Abstract:
This thesis deals with the new internet phenomenon – Facebook, the social network. However, it does not exactly discuss its various forms of use in terms of analyzing common user’s perspective and his/her impact on society. The thesis is primarily focused on possible marketing use of the social network. The first part of thesis describes changes which are current in the field of online marketing and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní