How to enter the German market. The case study of Starbucks – Valeriya Nabok
Valeriya Nabok
Bachelor's thesis
How to enter the German market. The case study of Starbucks
Jak vstoupit na německý trh. Case-study společnosti Starbucks
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat německý trh z různých úhlů pohledu, zjistit, proč je Německo natolik atraktivní místo pro investování a proč se tolik podnikatelů a mezinárodních společností snaží být přítomno na německém trhu. Identifikovat význam Německa na trhu s kávou prostřednictvím analýzy příslušného odvětví a případové studie na společnost Starbucks. První část práce je věnována průzkumu …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the German market from different perspectives, to find out why Germany is such an attractive place to invest in and why so many entrepreneurs and international companies seek to be present on the German market. Identify the importance of Germany on a coffee market by analyzing the industry and introducing a case-study of Starbucks. The first part of the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76063
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2019
- Supervisor: Ilya Bolotov
- Reader: Eva Křenková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76063
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Theses on a related topic
-
German Energiewende: Implications for international competitiveness of energy-intensive industries in Germany
Yuliya Borshchevska -
Chinese FDI and its impact in Germany
Jen Chih Lee -
Factors influencing consumer purchasing intention on Thai herbal tea in Germany
Sukontha Surattanaporn -
On the decline of pharmacies in Germany
Tim Gaebert -
Influence of financial capital availability on economic growth in Germany
David Hamáček -
Consumer behavior of luxury watch buyers in the pre-purchase phase of the customer journey in Germany
Martina Möstl