The Sharing Economy: behaviour of young consumers – Ing. Alfredo Mantovani Escalante
Ing. Alfredo Mantovani Escalante
Master's thesis
The Sharing Economy: behaviour of young consumers
The Sharing Economy: behaviour of young consumers
Abstract:
Cílem diplomové práce „Sdílení ekonomiky: chování mladých spotřebitelů“ je analyzovat fenomén sdílení ekonomiky v sektoru ubytování na mladé spotřebitele z Peru. První část práce je zaměřena na literární rešerši dosavadních vědeckých prací na toto téma. Ve druhé části je uvedena empirická studie o chování spotřebitelů peruánských mladých spotřebitelů v oblasti využívání sdílení ekonomiky pro rezervaci …moreAbstract:
The goal of the submitted thesis: “The Sharing Economy: Behaviour of Young Consumers” is to analyze the sharing economy phenomenon in the accommodation sector on young consumers from Peru. The first part of the thesis is concentrated on the literature review of the existing academic papers about the topic. In the second includes an empirical study about the consumer behavior of the Peruvian young consumers …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/auz5o/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2019
- Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Reader: Ing. Jana Švecová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MANTOVANI ESCALANTE, Alfredo. \textit{The Sharing Economy: behaviour of young consumers}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2019. Available from: https://theses.cz/id/pw2iyp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management (Eng.)
Theses on a related topic
-
Exploring the Functioning of Peer-to-peer Online Marketplace Platforms in France and Germany
Rikarda Dorothea Ariane PLENZ -
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
Povědomí, postoje a chování mladých spotřebitelů v rámci tzv. surveillance economy
Michaela Divišová