Bc. Jáchym Patloka

Bachelor's thesis

Reklama na tabákové výrobky

Tobacco Products Advertisement
Abstract:
Tato práce pojednává o reklamě na tabákové výrobky. Cílem práce je zhodnotit aktuální právní i mimoprávní regulaci reklamy na tabákové výrobky a její efektivitu. V úvodu práce jsou vymezeny základní pojmy reklamy a tabákových výrobků. Dále jsou zmíněna základní východiska právní regulace a souvislost mezi reklamou a etikou. Následně práce pojednává o tabákové reklamě z hlediska marketingu. Další části …more
Abstract:
This thesis discusses the tobacco product advertisement. The aim of the thesis is to evaluate the current legal and extra-legal regulation of tobacco advertising and its effectiveness. In the introduction of the thesis, the basic concepts of advertising and tobacco products are defined. Then the basic background of legal regulation and the link between advertising and ethics are mentioned. Subsequently …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 11. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2024
  • Supervisor: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Michala Špačková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Masaryk University

Faculty of Law

Bachelor programme / field:
Commercial Law Studies / Commercial Law Studies

Theses on a related topic