Josef Mikulič

Master's thesis

Faktory ovlivňující efektivitu PPC reklamy na sociálních sítích

Factors influencing the effectiveness of PPC advertising on social networks
Abstract:
PPC reklama na sociálních sítích je jednou z nejpoužívanějších typů reklam a stala se významným zdrojem návštěvnosti. Inzerent platí pouze za měřitelné reakce uživatelů. Použití tohoto typu reklamy na Facebooku a Instagramu má výhody jako je přesné cílení, dobrá správa kampaně a její snadná měřitelnost. Účelem této práce je zmapovat faktory ovlivňující PPC reklamy na sociálních sítích. K tomuto mapování …more
Abstract:
PPC advertising on social networks is one of the most widely used types of advertising and has become a major source of web traffic. The advertiser pays only for measurable user responses. Using this type of advertising on Facebook and Instagram has advantages such as precise targeting, good campaign management and easy measurability. The purpose of this work is to map the factors influencing PPC advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2022
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Jan Závodný Pospíšil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85566