Kamila ARNICANOVÁ

Bachelor's thesis

Le discours écrit de la publicité, quels moyens lexicaux sont-ils employés?

Manners of speech in written advertisement - what types of tools are used?
Abstract:
The main aim of this bachelor thesis was to analyze written advertisements in French and use of lexical tools in it. This thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part we dealt with the distribution of lexical tools, their definitions and functions. Afterwards, theory outlines what advertising is and what kind of speech it uses. Then, in the practical part, we analyzed …more
Abstract:
využívány? " Hlavním cílem této bakalářské práce bylo definovat pro nás nejzajímavější lexikální prostředky, zanalyzovat psanou reklamu ve francouzštině a použití lexikálních prostředků v ní. Tato práce se rozděluje na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsme se věnovali definování a rozdělení lexikálních prostředků. Následně jsme teoreticky nastínili, jakou používá reklama mluvu a co …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ARNICANOVÁ, Kamila. Le discours écrit de la publicité, quels moyens lexicaux sont-ils employés?. Plzeň, 2018. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Bachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business