Les activités de brise-glace pour soutenir le choix du FLE – Bc. Lucie Horáková
Bc. Lucie Horáková
Bachelor's thesis
Les activités de brise-glace pour soutenir le choix du FLE
Icebreaker activities to support the choice of French as a foreign language
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the usage of ice-breaker activities in the teaching of FFL to support the choice of the language. The theoretical part examines these activities, motivation, and describes the so-called „Lesson zero“ and its specifics. Furthermore, teaching French online by using digital platforms and applications is also outlined. The empirical part focuses on a questionnaire in which …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím ice-breaker aktivit, tzv. ledolamek, ve výuce francouzštiny jako podpoření výběru tohoto jazyka. Teoretická část zkoumá právě tyto aktivity, motivaci, a popisuje tzv. nultou lekci a její specifika. Dále také nastiňuje výuku francouzského jazyka v online prostředí pomocí digitálních platforem a aplikací. Empirická část je věnována dotazníku, v němž učitelé francouzštiny …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ttwyh/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petra Suquet, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / French Language for Education
Theses on a related topic
-
Využití textů písní ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
Tereza Neprašová -
Vývoj francouzského jazyka (vybrané období) a jeho didaktizace v hodině francouzštiny jako jazyka cizího
Zuzana ZELINKOVÁ -
Internetová pomůcka pro učitele francouzštiny jako cizího jazyka
Miroslava Bienová -
Výuka francouzštiny jako cizího jazyka prostředky dramatické výchovy
Karolína Stehlíková -
Francouzština jako druhý cizí jazyk v Rámcovém vzdělávacím programu
Helena Pilušová -
Malý Mikuláš v hodinách francouzštiny jako cizího jazyka
Jitka Pavlíková -
Komunikativní přístup ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
Lucie DVOŘÁKOVÁ -
The study of the position and the importance of English and French as perceived by Czech students
Anna MEDLÍKOVÁ