Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti – Tomáš Ulrich
Tomáš Ulrich
Bachelor's thesis
Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti
Marketing and advertising in relation to the five types of postmodern personality
Abstract:
AbstraktÚvod: Cílem mé bakalářské práce je dopodrobna vypracovat teorii pěti typů postmoderních osobností od Zygmunta Baumana a odkrýt tak možnosti jejich využití v dnešním světě marketingu a reklamy.Metody: V teoretické části rozpracuji detailní analýzu pěti typů postmoderních osobností. S touto analýzou budu následně pracovat i v části praktické. Tam se zaměřím na rozbor televizních reklam, jelikož …moreAbstract:
AbstractIntroduction: The aim of my bachelor’s thesis is to elaborate a theory of the five postmodern personality types by Zygmunt Bauman and to reveal the possibilities of their use in today’s world of marketing and advertising. Methods: In the theoretical part I will develop a detailed analysis of the five types of postmodern personalities. I will then work with this analysis in the practical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Michaela Vaculíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ULRICH, Tomáš. \textit{Marketing a~reklama ve vztahu k~pěti typům postmoderní osobnosti}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/q1149d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative marketing and communication / Creative marketing
Theses on a related topic
-
Communicative strategies of TV commercials for pharmaceutical products
Monika SLÁDKOVÁ -
Semiotic Analysis of Media Discourse: Analysis of Gender in Selected British and Slovak Television Commercials
Veronika BABJÁKOVÁ -
The Importance of Music in Television Advertising
Petra Kovácsová -
Marketingová komunikace v on-line a off-line prostředí a její vliv na pět typů osobností
Adéla Šebíková -
Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti
Kristýna Doubková -
Marketing a reklama ve vztahu k pěti typům postmoderní osobnosti
Alexandra Vavrušková -
Marketing a reklama ve vztahu k 5 typům postmoderní osobnosti
Jakub Šetek -
Koncept postmoderní osobnosti z hlediska sociologie a psychologie ve vazbě k současnému marketingu
Tina Kučková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights