Souvislosti optimálního prospívání, naděje, vitality a optimismu: srovnání českého a španělského souboru – Bc. Anna Pacltová
Bc. Anna Pacltová
Bachelor's thesis
Souvislosti optimálního prospívání, naděje, vitality a optimismu: srovnání českého a španělského souboru
Relationships among flourishing, dispositional hope, vitality and optimism: Comparison of Czech and Spanish samples
Abstract:
Tato práce zkoumá, zda dispoziční naděje, subjektivní vitalita a optimismus souvisí s optimálním prospíváním a zda v jednotlivých proměnných existují rozdíly mezi českou a španělskou populací. Tato práce se dále zabývá vztahem mezi těmito proměnnými a demografickými proměnnými (pohlaví, věk, region, rodinný stav, náboženství, vzdělání, současná hlavní činnost, fyzické a psychické zdraví) a nejsilnějšími …moreAbstract:
This thesis examines the relationship between flourishing, dispositional hope, vitality and optimism among Czech and Spanish population. Moreover, we tested whether these variables were related with demographic variables (gender, age, region, family status, religion, education, current main activity, physical and psychological health) and we determined the strongest predictor of flourishing. We used …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jnh4o/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Eliška Čejková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PACLTOVÁ, Anna. \textit{Souvislosti optimálního prospívání, naděje, vitality a optimismu: srovnání českého a španělského souboru}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/q1u5xk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology