Lexikálně-sémantická rovina řeči u dětí předškolního věku – Mgr. Eva Kalandrová
Mgr. Eva Kalandrová
Bachelor's thesis
Lexikálně-sémantická rovina řeči u dětí předškolního věku
Lexical-semantic speech plane at the pre-school children
Abstract:
Bakalářská práce rozebírá lexikálně - sémantickou rovinu jazyka. Práce je člěněna do 4 kapitol. První tři kapitoly popisují teoretický základ dané problematiky a čtvrtá kapitola prezentuje vlastní výzkum v oblasti lexikálně - sémantické roviny řeči. Teoretická část vymezuje aspekty komunikačních schopností, jednotlivé jazykové roviny v ontogenezi řeči a poslední část teorie je věnována edukaci dítěte …moreAbstract:
Bachelor essay analyses lexical-semantic plain of speech. Bachelor essay is divided into four chapters. The first three chapters describe theoretic base of this problems and the fourth chapter presents my own research in lexical-semantic plain of speech. Theoretic part defines aspects of communication abilities, individual lingual plains in ontogenesis of speech and last part is about child´s education …moreKeywords
Komunikace stadia řeči podmínky rozvoje řeči narušená komunikační schopnost jazykové roviny slovní zásoba porozumění jazyka předškolní vzdělávání legislativa. Communication stage of speech conditions of speech development defective ability of communication plain of speech word-stock understanging of language pre-school education legislation.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mfcvz/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 5. 2008
- Supervisor: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Vliv canisterapie na narušenou komunikační schopnost
Anna Rozmarinová -
Teaching English as a Foreign Language in Kindergartens
Iveta Andělová -
Teaching English language to very young learners - role of parents
Hana Vrbová -
Podmínky rozvoje řeči u jedinců s mozkovou obrnou
Veronika Kovalová -
Faktory rozvoje řeči u dětí v dětských domovech
Jana BÍNOVÁ -
Neurobiologické podmínky rozvoje řeči a fylogenetický a ontogenetický vývoj řeči
Petra Kazdová -
Skupinová terapie afázie v rámci rozvoje pragmatické roviny jazyka
Klára Dojczarová -
Rozvoj foneticko-fonologické jazykové roviny u dětí běžné mateřské školy
Ivana Hrochová