Vliv obalů a etiket bezlepkových potravin na chování spotřebitele – Bc. Tomáš Havlík
Bc. Tomáš Havlík
Master's thesis
Vliv obalů a etiket bezlepkových potravin na chování spotřebitele
The influence of packaging and labelling of the gluten free products on the customer behaviour
Abstract:
Práce se zabývá problematikou obalů a etiket potravin a jejich vlivu na spotřebitelské chování na trhu bezlepkových potravin. Je analyzováno chování českých spotřebitelů ve věku 18-40 let, kteří nakupují bezlepkové potraviny. Při výzkumu je využito dotazníkového šetření, eye trackingu a hloubkových rozhovorů. Cílem práce je navrhnout obecně platné marketingové doporučení pro tvorbu obalů a etiket bezlepkových …moreAbstract:
This diploma thesis is analysing the influence of packaging and labelling on the behaviour of gluten-free consumers. The research is focused on consumers in the age of 18-40 in the Czech Republic who frequently buy gluten-free products. The goal of this thesis is to create general marketing recommendations for creating and designing the packaging of gluten-free products in order to provide the best …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Bc. Ing. Ondřej Dufek, Ph.D. DiS.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLÍK, Tomáš. \textit{Vliv obalů a etiket bezlepkových potravin na chování spotřebitele}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2016. Available from: https://theses.cz/id/q2viik/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Chování spotřebitele na trhu bezlepkových produktů ve vybraném regionu
Lucie Jurášová -
Trendy ovlivňující spotřebitelské preference ve vybraném trhu
Iveta Hotovcová -
Spotřebitelské vnímání kvality potravin
Tereza Studeničová -
Consumer behaviour of expectant parents in relation to home improvements
Nikola Papíková -
Eye tracking - Nákupní chování spotřebitele při nakupování potravin na internetu
Lenka Jandošová -
Eye tracking - Nákupní chování spotřebitele při nakupování potravin na internetu
Aneta Hudcová -
Eye tracking v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o.
Tomáš Denk -
Eye-trackingová analýza varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje
Michaela Hrušková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights