Michaela GAZDÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Approach to health in pharmaceutical advertising

Approach to health in pharmaceutical advertising
Abstract:
This bachelor thesis deals with linguistic means of advertising headlines and slogans of food supplements and over-the-counter pharmaceutical products. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on the advertising in general, its types and functions. This part of the thesis focuses on linguistic means occurring in advertising texts. These linguistic elements are analysed in …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací lingvistických disciplín reklamních textů zaměřených na doplňky stravy a volně prodejné léky. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zaměřuje na reklamu v obecné rovině, na její typy a funkce. Tato část práce se rovněž zabývá jazykovými prvky, které se vyskytují v oblasti reklamních sloganů. Tyto jazykové elementy jsou podrobněji …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GAZDÍKOVÁ, Michaela. Approach to health in pharmaceutical advertising. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business

Theses on a related topic