Approach to health in pharmaceutical advertising – Michaela GAZDÍKOVÁ
Michaela GAZDÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Approach to health in pharmaceutical advertising
Approach to health in pharmaceutical advertising
Abstract:
This bachelor thesis deals with linguistic means of advertising headlines and slogans of food supplements and over-the-counter pharmaceutical products. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on the advertising in general, its types and functions. This part of the thesis focuses on linguistic means occurring in advertising texts. These linguistic elements are analysed in …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací lingvistických disciplín reklamních textů zaměřených na doplňky stravy a volně prodejné léky. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zaměřuje na reklamu v obecné rovině, na její typy a funkce. Tato část práce se rovněž zabývá jazykovými prvky, které se vyskytují v oblasti reklamních sloganů. Tyto jazykové elementy jsou podrobněji …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
GAZDÍKOVÁ, Michaela. Approach to health in pharmaceutical advertising. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business