Petr Zvěřina
Disertační práce
Pozdní skladby Mortona Feldmana
Late works of Morton Feldman
Anotace:
Ve své disertační práci se snažím vytyčit teoretický model, na jehož základě bychom mohli lépe proniknout do hudebního dění v pozdních skladbách Mortona Feldmana (např. Piano and String Quartet, For Bunita Marcus atd.). Tyto skladby jsou extrémně dlouhé, „opakuje“ se v nich omezené množství hudebního materiálu, nesměřují k žádnému vrcholu, nenacházíme zde žádný „zastřešující“ kompoziční systém, v jejich …víceAbstract:
In my dissertation, I’m trying to establish a theoretical model for better understanding of processes that occur in Morton Feldman’s late works (e.g. Piano and String Quartet, For Bunita Marcus etc.). These compositions are extremely long and not climax-oriented, we can observe „repetition“ of limited amount of musical material, there is no „general“ compositional system, musical sections can be freely …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
novodobé kompoziční směryKlíčová slova
americká hudbaKlíčová slova
hudební analýzy
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9995
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 6. 2017
- Vedoucí: Vladimír TICHÝ
- Oponent: Jaroslav Šťastný
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 30. 11. 2017 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudebního umění / Hudební teorie
Práce na příbuzné téma
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Petr Hora -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Štěpán Drtina -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal -
Analýza školského systému Spojených států amerických zaměřená na výuku hudební výchovy ve státě Texas
Michaela Mrštíková