Bc. Ondřej Blažek

Master's thesis

Aplikace marketingových nástrojů do projektu Nostalgic Museum

Abstract:
Diplomová práce popisuje historii marketingu, jeho vývoj, podstatu, koncepce, strategie a komunikační proces. Dále rozebírá jednotlivé marketingové nástroje z pohledu muzea a kulturních památek. Analytická část se zaměřuje nejprve na charakteristiku dané instituce a následně rozebírá zakladatelský rozpočet. Další velice významná část, se soustřeďuje na jednotlivé nástroje aplikované v Nostalgic Museu …more
Abstract:
This thesis describes the history of marketing, its development, meaning, concept, strategy and the communication process. The aim of the following is the description of marketing tools for museums and cultural sites. The analytic part focuses firstly on the characteristics of a specific institution and then analyses the funding of the budget. The next part concentrates on different marketing tools …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 2. 2019
  • Supervisor: doc. Ing. Michal Kavan, CSc.
  • Reader: Ing. Helena Cetlová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS

Banking Institute/College of Banking

Master programme / field:
Economics and Management / Management

Theses on a related topic