Milan Macura
Master's thesis
Hodnocení tazatelů v marketingových výzkumech
Evaluation of the inquirers in market research
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na možnosti hodnocení kvality práce tazatelů v marketingových výzkumech. Zadaným úkolem bylo nalezení vhodných ukazatelů, které by umožňovaly výzkumné agentuře lépe posoudit, zda a do jaké míry tazatelé plní na ně kladené požadavky. První kapitola obsahuje popis obecných standardů a chyb, které mohou při marketingových výzkumech nastat. Ve druhé kapitole jsou popsány …moreAbstract:
This Diploma work is focused on evaluation options of quality of inquirer work in marketing research. Assigned task was founding proper indicators, which will help the agencies to assess if and how much the inquirers fulfill the requirements laid on them. First part contains the description of known standards and biases, which occur during marketing research. Bias indicators, which were the main goal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28684
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2011
- Supervisor: Petr Hebák
- Reader: Petra Průšová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28684
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Statisticko-pojistné inženýrství
Theses on a related topic
-
Personální marketing ve vybrané organizaci
Pavel Jiran -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Fygitální marketing
Alexandra Stušová -
Personální marketing ve vybrané společnosti veřejného sektoru
Lenka Kaňková -
Smyslový marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybrané komerční taneční skupině
Justýna Lecianová -
Marketingový výzkum- mystery shopping/ Marketing research- mystery
Karolína Vaňková -
Sledovanost a favorite-longshot bias
Erik Kolaja -
Software for the detection of strand bias from the next-generation sequencing data
Alexandra Skysľaková