Jiřina Kalousková

Bachelor's thesis

Manipulativní aspekty marketingu a jejich socioekonomické důsledky.

Manipulative aspects of marketing and socio-economic consequences.
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá manipulativními aspekty marketingu a jejich socioekonomickými důsledky. V první kapitole se věnuji základním pojmům marketingu. Druhá kapitola se týká manipulace z hlediska psychologie, kde rozebírám manipulační chování, manipulativní strategie a techniky. Třetí kapitola je o využívání (zneužívání) manipulativních technik marketingu. Dále jsou zmíněny nejpoužívanější manipulativní …more
Abstract:
Bachelor thesis deals with the manipulative aspects of marketing and socio-economic consequences. The first chapter is devoted to basic concepts of marketing. The second section deals with manipulation in terms of psychology where I analyze the behavior manipulation, manipulative strategies and techniques. The third chapter is about the use (abuse) manipulative marketing techniques. The thesis also …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 9. 2012
  • Supervisor: RNDr. Šárka Brychtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kalousková, Jiřina. Manipulativní aspekty marketingu a jejich socioekonomické důsledky.. Pardubice, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní

University of Pardubice

Faculty of Economics and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Enterprise Management

Theses on a related topic