Michal Elšík
Bachelor's thesis
Role ICT ve volbách a politickém marketingu
The Role of ICT in the Elections and Political Marketing
Abstract:
Práce "Role ICT ve volbách a v politickém marketingu" se zabývá problematikou fungování politických stran v prostředí nové ekonomiky a marketingu, který dnes slouží jako základní prostředek komunikace politických stran a politiků s veřejností. Politický marketing je spojován s využitím nejnovějších ICT nástrojů, především internetu ve formě webu 2.0 a sociálních sítí. Práce na příkladu amerického prezidenta …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the way political parties are struggling through the area of the New Economy and marketing, which they are striving to use in luring of the general public. Political marketing is connected with the latest methods of using ICT tools, mainly with the Internet in the form of the web 2.0 and with social networks. This thesis engages in the presidential campaign of the American …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/21349
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2010
- Supervisor: Bohumír Štědroň
- Reader: Jan Procházka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/21349
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing
Nicoll Marucciová -
Marketing Strategies of Political Parties in Ghana: A case study of the three Major Political Parties in Ghana.
Harriet Enyonam Kwawukume -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo -
Politický marketing
Lukáš Jíra