Dodržování kodexu marketingu náhrad mateřského mléka – Bc. Kamila Stýskalíková
Bc. Kamila Stýskalíková
Master's thesis
Dodržování kodexu marketingu náhrad mateřského mléka
Compliance with the Code of marketing of breast-milk substitutes
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje Mezinárodnímu kodexu marketingu náhrad mateřského mléka. Teoretická část shrnuje jeho principy, rozsah, cíle, vysvětluje jeho význam, právní závaznost a uvádí i příklady jeho porušování. Dále práce pojednává o významu a podpoře kojení a rizicích použití umělé výživy. Praktická část vyhodnocuje průzkum provedený mezi 115 zdravotníky. Jeho cílem bylo zjistit, do jaké míry …moreAbstract:
The thesis deals with The International Code of Marketing of Breast-milk Substitutes. The theoretical part summarizes its principles, scope and aim, explains its importance and brings examples of breaking its rules. It also discusses the value of breastfeeding and its support and the risks of using infant formulae. The practical part assesses the survey carried out with 115 health workers. Its aim …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 8. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gtjze/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2014
- Supervisor: Mgr. Jitka Pokorná
- Reader: Mgr. Veronika Suchodolová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Lékařská fakultaMasaryk University
Faculty of MedicineMaster programme / field:
Specializations in Health Science / Dietitian
Theses on a related topic
-
Zhodnocení náhrad mateřského mléka
Karolína Beranová -
Stanovení vybraných chemických vlastností náhrad mateřského mléka
Martina Tůmová -
KOJENÍ VERSUS UMĚLÁ VÝŽIVA
Aneta VRÁTNÁ -
Kodex odívání: Vnímání vhodného profesionálního pracovního oděvu
Radek Růžička -
Současná podoba prestižních filmových cen Oscar optikou politické korektnosti a dopad nového kodexu na výrobu, PR a marketing vítězných snímků
Emma Tomanová